OKblog

AdSense – kde je hranice?

Úterý, 6. února 2007 20.37 Internet

Nadšení kolem AdSense pomalu upadá. A ve mě pomalu roste nenávist vůči němu. Někteří s množstím a umístěním reklamy jdou až do extrémů. Do opravdových extrémů.

Jedna reklama pod navigací by se ještě dala snést. Možná i nějaký malý vodorovný plátek… Ale typ „zaplácám tohleto celé, aby nikdo nemohl číst články“ se mi fakt nelíbí. A kdo že to tak má? Kdo jiný, než sám velký Reditel Hyperprostoru. A pár dalších.

AdSense

Chci si přečíst článek, ale co to? Místo textu je tam reklama. Aha, musím posunout stránku o celou jednu obrazovku dolů, abych si mohl přečíst článek. Je to jednak skvělý trik, jak donutit nic netušící návštěvníky kliknout a taky docela velký prohřešek proti použitelnosti stránky. Ne všichni mají 24 palcový monitor s rozlišením 1920×1200…

Nechtěl jsem AdSense reklamu blokovat, ale asi mi nic jiného nezbývá. Jinak si totiž asi nic normálně nepřečtu. Kde je nějaká pomyslná hranice únosnosti? Kdy se někdo zamyslí a řekne si, že tohle už návštěvníky omezuje? Asi nikdy – peníze jsou prostě důležitější.

AdSense je všude. Kdo nemá AdSense je out. Radši budu out, než abych někoho omezoval a vnucoval mu nějakou reklamu. Reklam je všude dost. Až příliš, řekl bych. Nesnáším reklamu…

předchozí další


Související články

Komentáře (39)

 
úterý, 6. února 2007 20:46:32

Obcas uz je te reklamy opravud prilis, ale zatim jsem narazil pouze na web RH, kde je te reklamy az neunosne mnoho. Jinak z webu co ctu je reklama v unosne mire, takze adSence neblokuji a poctive na nej klikam :-)

 
úterý, 6. února 2007 20:50:02

[1] jarcec: Třeba další příklad je jistý nejmenovaný doktor, jehož jména začíná na I a druhé písmeno je K. Ale toho doufám nečteš.

Klikám jenom když se mi něco fakt líbí, rozhodně ne všude. Ale kamarádům tu radost klidně udělám. rADovi ne…

 
úterý, 6. února 2007 21:03:48

Můj prohlížeč (Camino) reklamu blokuje automaticky a je to celkem pohoda, žádný reklamy na Deviantartu, u RH, Seznamu ani nikde jinde… jedinej pozitivní článek o reklamách jsem četl na novinkách.cz jehož účel byl jasný :) na chvilku jsem to vypnul, ale bylo to o moooc horší :)

 
úterý, 6. února 2007 21:19:03

[2] xergic: Od dob kdy mam na vlastnich strankach reklamu na ni klikam pravidelne temer vsude – vyjimku tvori muj web a RH (tomu opravdu klikat nebudu…).

Jinak toho doktora nectu…

 
úterý, 6. února 2007 22:28:36

Já jsem doktor ík :D

 
úterý, 6. února 2007 22:46:50

Na reklamě nevidím nic špatného, a pokud jde o Lukyho článek na novinkách ( http://lukee.blogy.novinky.cz/0701/nebojte-se-klikat-na-reklamu ), s tím naprosto souhlasím.

Zobrazené reklama ála Hulán je už samozřejmě druhá věc, za to bych vzal pilu a uřízl mu polovinu jeho obrovského vy-víte-čeho, ale všichni víme, že by ho měl pořád delšího než my všichni :P

 
úterý, 6. února 2007 23:03:14

[6] DeadEgghead: Neříkám, že s tím článkem nesouhlasím. Navíc tenhle článek je spíš o extrémech. Nebojím se klikat na reklamu, protože vím, že někomu to může pomoct.

Ale já si žádný nárok na nějakou finanční odměnu za psaní článků tady dělat nebudu. To jsem slíbil už dávno a dlouho to tak ještě zůstane.
Jo, ale kdyby šlo o komerční web, který by potřeboval peníze na zázemí, tak by to bylo o něčem jiném. Ale čeho je moc…

 
úterý, 6. února 2007 23:53:01

[7] xergic: I nekomerční weby potřebují na zázemí peníze :)
Nemusí jít o to, že člověk chce nějakou odměnu za psaní článků, ale že chce aby se mu alespoň z části vrátily vložené peníze

 
úterý, 6. února 2007 23:57:21

[8] DeadEgghead: Jasně, ale dvě stovky ročně za doménu mi fakt díru do rozpočtu (zatím) nedělají. Nejlepší odměna za psaní článků jsou dobré komentáře a stálí čtenáři. To fakt musí jít všude o peníze?

 
středa, 7. února 2007 0:06:22

No, pokud nemá ten 24" panel Pivot, tak je ti i rozlišení 1920*1200px k ničemu, v případě RH webu.. Pravděpodoně se RH zhrozil z onoho Decline efektu, a tak loví a loví…

 
středa, 7. února 2007 12:09:15

No já jsem si říkal též že si reklamu nedám, rozhodně ne obrázkovou, protože tu jsem „vždy“ blokoval. Textovou reklamu neblokuju, neruší mě. Jsem k ní od přírody benevolentnější.

Pak jsem si pořídil doménu no a když mi došel účet za hosting a doménu, řekl jsem si že si tam adsence dám. Je to totiž cca 1500. .CZ a dobrý hosting něco stojí. Nečekal jsem, že mi to bude vynášet, jen chci pokrýt náklady – tedy „nechci“ platit za to, že píšu články. Ale každá kačka se hodí.

 
středa, 7. února 2007 12:38:37

Neboj se, OUT nebudeš sám ;-) Já píšu blog pro radost, nikoliv pro to abych si vydělal. Bez tak to je pěkný podvod nic víc, pochybuju, že by to dělali, kdyby na tom prodělávali.

 
středa, 7. února 2007 15:33:32

Máš pravdu u Rada mi to hodně vadí… Naštěstí teda mám velkej monitor takže pohoda. Jinak vítej v klubu OUT

 
středa, 7. února 2007 16:52:03

A jako by Radek ty penize potreboval. Myslim ze uz takhle si uctuje dost za sve reference. Osobne AdSence na blogu docasne mam, jednu plochu v levem sloupci a vic neresim. Zobrazuju to takhle stridme jeste na jednom webu a vydelava to i bez nasili.

 
středa, 7. února 2007 18:33:25

Myslím si že ses zachoval jako pěkný hulvát Radek Hulán píše blog a ty jeho články čteš a přitom mu upíráš nárok za odměnu,to je jako si v obchodě nakoupit a poté za to nezaplatit,je ta reklama sice vlezlá,ale má na to právo.
QuickShare:To neznamená že když je někdo bohatý,tak proč ho kvůli tomu okrádat,to nemůže an něčem vydělávat jenom kvůli tomu že je dost bohatý,měl by snad Microsoft rozdávat své Office dávat zdarma,jenom kvůli tomu že vydělává dost na Windows a tudíž je bohatý.Bojím se že toto některé levičáčské mozečky asi nepochopí.

 
středa, 7. února 2007 18:53:04

[15] radim: Kdo mu upírá nárok na odměnu? Já tu reklamu neblokuju. Ať si tam tu reklamu má. Budiž, je to jeho věc. A teď je otázka – jestli píše pro peníze, proč nepíše třeba do novin/časopisu? Tam by za to honorář dostal…
To, jestli na reklamu kliknu, je zase moje věc. Navíc – mezi nakupováním a čtením blogů je dost propastný rozdíl. Nebo snad chceš tvrdit, že by se za čtení mělo taky platit? Nebo povinně klikat na reklamu? Proč?

Pro jistotu to zopakuju ještě jednou – reklamu v určité míře bych bral, ale tohle je extrém. A to mi vadí.

Na tu druhou část komentáře reagovat nebudu…

 
středa, 7. února 2007 19:45:47

Netvrdím že by se mělo za čtení platit,ale pokud´ má auitor na svém webu reklamu,považuju za projevení díků to že tu reklamu nechám zobrazit a nijak jí nebudu levičáčky blokovat.

 
středa, 7. února 2007 19:53:24

[17] radim: Líbí se mi tvůj způsob uvažování – kdo blokuje reklamu, je levičák. Docela ubohé…

 
středa, 7. února 2007 20:14:41

Kdybys nečetl hulánovy sračky, měl bys klíííd. 8)

 
středa, 7. února 2007 20:22:31

Jo, chci být out. AdSense vůbec nepoužívám a ani nechci. Nechci mít pře-flákaný web protivnými reklamami. Reditele Hyperprostoru nečtu a na jeho blog občas náhodou narazím, ale opravdu jen náhodou. Takže nevím jak to má zaplácané. No přeji ti ať nepropadneš do spár AdSense ;-)

 
středa, 7. února 2007 20:48:01

[15] radim: Tak to je hodne ubohy. Pokud se mu nelibi castka za domenu a hosting, at si pise treba na webzarma. Neni to zadna socka aby si to nemoh dovolit. Take investuju nekolik tisic rocne do domen a hostingu a chci snad po uzivateli aby mi to nejakym zpusob vratil? Snad ja chci mit vizitku na netu ne?

 
středa, 7. února 2007 21:13:20

[21] QuickShare: Takže já jsem socka, nebo co? Já hoting a domenu nemam, protoze si myslim, že je zcela zbytečná. Profitux je skělý freehosting a podpora je více než super. Nemám vůbec žádny důvod platit za něco zbytečně. Stínosti žádné zatím nemám a ani bych za to utrácet nechtěl. :) Musel jsme zareagovat, protože podle tebe je asi socka ten co á freehosting a subdomenku.. Jsem skromny. Vic nepotrebuju.:P

 
středa, 7. února 2007 21:50:28

[22] Králik: Potrefena husa se vzdycky ozve, vid Kraliku.

 
středa, 7. února 2007 21:55:00

Nechte toho…

 
středa, 7. února 2007 22:06:11

[9] xergic: což o doménu, ale 1200 za hosting už je jiná…
[16] xergic: proč nepíše do časopisů? A kde by mu ty jeho články asi otiskli? ;)

 
středa, 7. února 2007 22:12:05

[25] DeadEgghead: Možná v Bravu ;)

 
čtvrtek, 8. února 2007 10:26:52

[5] Dr.ik: Ty jsi hlavně ubohá socka, která svým reklamním terorem, kydáním hnoje na ostatní kazí celou blogosféru.

Fuj, třikrát fuj!

http://jednoauto.com/blog/?text=71-mam-se-bat-psat

 
čtvrtek, 8. února 2007 11:05:40

[18] xergic:
Ne,nepřekrucuj to tím jsem chtěl dát najevo že ačkoliv toto dělá hodně,tak tp často dělají levicově orientovaní lidé co chtějí všechno bez reklam.Ovšem to neznamená že to dělají jen levicově orientovaní lidé.

 
čtvrtek, 8. února 2007 11:09:50

[28] radim: Ale vyznělo to tak. Proč se každá diskuze musí vždycky stočit k politice?

P.S.: Levičák nejsem ani náhodou.
P.P.S.: Myslím, že je na čase zavřít komentáře. Omlouvám se všem slušně komentujícím.

 
čtvrtek, 8. února 2007 11:11:46

[21] QuickShare: Nechtěl jsem tě tím urazit.Ale proč by neměl mít právo na to dát si na svůj web reklamu a to v jakémkoliv rozsahub a je jen na tobě jestli tento web budeš brát jako celek a budeš ho číst a nijak nezabraňovat k zobrazování reklamy a nebo si povíš že toto je na tebe moc a půjdeš o dům dál.Já ani ty jsme tohoto práva nevyužily,ale my i jiní můžeme.Omlouvám se jestli sis to vzal osobně.

 
pondělí, 12. února 2007 22:34:32

[25] DeadEgghead: V Reflexu určitě. Vedle té opice JXD by vypadal Hulán jako svatoušek. I když.. Beru zpět :D

 
úterý, 20. února 2007 19:11:53

Tak mě třeba adsense nevadí, dokonce i u Radka ne…

 
sobota, 24. února 2007 14:50:33

Pravda, že na určitých webech je reklama hodně necitlivě umístěna a zcela určitě to narušuje „uživatelský požitek“ (to je ale sousloví :-P).
Nicméně reklamu respektuji a blokovat ji nehodlám, protože bez ní by web živ asi težko byl. O tom už ale také bylo napsáno mnoho…

 
neděle, 25. února 2007 15:05:03

Moc na RH web nechodím, ale také jsem se lekl, že tohle je web samotného guru :D .. peníze jsou strašná věc.

 
středa, 28. února 2007 20:02:08

s adsense je to silene, Reditel Hyperprostoru to ma strasny, podobne to udelal i ik

 
středa, 7. listopadu 2007 11:08:19

Mňo, ale pár dní zpět jsme viděli monitor, na nějž se vešly Ulhánovy reklamy a ještě pár řádků textu, viď? Hmm… Co to bylo za značku monitoru? Nebyl to Apple, nepletu se? :D

 
neděle, 25. listopadu 2007 14:51:56

proti adsense je jednoduchá pomoc – zakázat javascript např rozšířením noscript pro firefox a je vymalováno

 
čtvrtek, 19. března 2009 17:32:45

Naprosto souhlasím, ale AdSense využívám. Je to jediné co dělám pro svůj výdělek. Je hnus koukat na ty zareklamované stránky. Já osobně na svůj blog vložil asi 2 druhy reklam a sice nikdo nekliká, ale nechci je přidávat. Zdá se mi odst blbé je všude dávat. CHci hlavně, aby můj blog vypadal kvalitně a byl navštěvovaný. Chci, aby člověk kliknul na článek co ho zajímá a hned mohl číst. Ne, aby koukal na reklamy. Lidi si občas dělají weby jen pro peníze. Takové by se měli mazat a rušit. Na internetu by měli být pouze Zajímavé a kvalitní stránky. Znám lidi, které místo, aby šli do práce si udělají 30 stránek a do nich dají všude reklamy = udělají web pouze, aby měli peníze. Takové lidi bych nejradši nakopal do prdele ať jdou makat a ty jejich hnusný weby smazal.

 
čtvrtek, 19. března 2009 23:47:22

Pravda, vetsina adsense rve nasilne do stranek a tak je hnusi. Na druhou stranu vetsina webovych vyvojaru, publicistu atp. jsou mladi lide, kteri maji hluboko do kapsy a tak uvitaji kazdou korunu na provoz zpet.

Ale problem je – a bude se prohlubovat – ze uzivatele internetu jsou cim dal tim gramotnejsi a tak web pro inteligentni lidi ma velmi male mnozstvi prokliku (od „dekujicich uzivatelu“) a web pro negramoty, kteri jeste nevedi, co to adsense je a klikaji na nej v domeni, ze se jedna o clanek – normalni odkaz – se nikomu moc delat nechce (to uz pak neni pro zabavu, ale vylozene pro penize nejaka seo srajda).

K tomuto článku již není možné přidávat komentáře.