OKblog

Co si myslím o Firefoxu

Úterý, 15. března 2005 19.32 Prohlížeče

Mluví se o něm. Dočtete se o něm vąude. Ano, je to Firefox. Ovąem tohle nemá být opěvování jeho „skvělých“ (ehm ehm) vlastností, ale můj názor.

S Firefoxem jsem se setkal poprvé ve verzi 0.8. Uľ tehdy mě odradil. První co mě zarazilo, bylo spouątění. Něco málo přes 30 sekund. To není moľné… Ale moje opětovné zkouąky to potvrdily. Jeątě horąí to bylo na Linuxu. Načítání hlavní stránky Seznamu trvalo "úctyhodných" 21 vteřin. Zpočátku jsem si myslel, ľe je chyba v připojení, ale instalace Opery (8.0 beta 2) dokázala pravý opak. Je to Firefoxem. Jeątě se zmíním o vyuľití RAM paměti. Firefox (2 taby) – 25MB, Maxthon (2 taby) – 12MB.

Daląí věc. Aby byl Firefox pouľitelný, musíte nainstalovat kupu roząíření. Proč? To nevím. Přijde mi to jako zbytečnost, kdyľ to můľu mít jinde uľ v základní instalaci. Zatím jsem nenaąel jedinou věc, která by mi v mém Maxthonu chyběla a kterou by měl Firefox. Opravdu. Vezmu například RSS čtečku. V Maxthonu je od verze 1.2, ale ve Firefoxu není.

Maxthon má tabbed browsing, ale ten je narozdíl od Firefoxu propracovaný. Taky má Drag&Drop (resp. Super Drag&Drop). Firefox ho má ale dost chudé oproti Maxthonu. Zkouąel jsem brouzdat s Firefoxem, ale po dvou dnech jsem to vzdal. Prostě se to nedalo vydľet. Jednoduąe neumí některé věci, na které jsem z Maxthonu zvyklý. Na tohle musí mít Firefox roząíření, které je taky dost slabé a ani zdaleka se nevyrovná tomu v Maxthonu. Blokování reklamy – to Firefox bez roząíření nemá. Blokuje akorát pop-up okna.

Kdyľ jsem se bavil s jedním nejmenovaným člověkem, napadlo mě jeątě srovnání mnoľství skinů a roząíření (resp. pluginů). Pro Firefox jsem naąel 53 skinů a 88 roząíření. Pro Maxthon je 376 skinů a 636 pluginů. Uznejte, ľe to je propastný rozdíl.

V poslední době mi Firefox taky hodně padá. Jen tak. Asi se při pěti tabech nudí :D. Maxthon se mi jeątě „shodit“ nepodařilo. Ani speciálními triky pro IE. V bezpečnostním testu obstál s nulama (tím myslím, ľe neobsahuje ľádné (alepoň ne ty v testu) bezpečnostní chyby). V Maxthonu se dá jedním kliknutím vypnout stahování ActiveX, Java appletů, obrázků atd. ActiveX a Java applety mám ale stejně vypnuté a vůbec mi nechybí.

Prostě mě Firefox ani v nejmenąím nepřesvědčil. Maxthon má sice IE jádro, ale problémy s bezpečností nemá. Například technici Maxthonu opravili docela závaľnou chybu v IE o měsíc dříve, neľ Microsoft. Má experimentální podporu Gecka, ale je potom ochuzen o několik funkcí. ©koda.

Firefox by se dal přirovnat k autu – resp. karoserii. Abyste měli auto, musíte do něj dát motor, sedadla a daląí spoustu věcí. Není tedy lepąí si „koupit“ něco hotového v podobě (například) Maxthonu? Nebo vás snad baví stavět z ničeho? Netvrdím, ľe byste měli Firefox zahodit a přejít na Maxthon. Jenom se zamyslete, proč ho vlastně máte.

Vy teď moľná budete namítat, ľe u vás je třeba to s pamětí nebo se spouątěním jinak, ale můj názor tím nezměníte.

No FLAME please ;)

předchozí další


Související články

Komentáře (32)

 
úterý, 15. března 2005 19:38:27

Jdi doprdele

 
úterý, 15. března 2005 19:39:19

Konecne spravny nazor :)

 
úterý, 15. března 2005 19:47:50

Reakce na LOLEK – 15.3.2005 19:38:27: Aspoň trochu slušně když už ;)

 
úterý, 15. března 2005 19:52:04

:D

 
úterý, 15. března 2005 19:53:55

Reakce na xergic – mam to napsat neslušně?? ;-)

 
úterý, 15. března 2005 19:55:13

Reakce na D.a.V – 15.3.2005 19:53:55: Neee :P

 
úterý, 15. března 2005 19:55:29

Plně souhlasím ;)

 
úterý, 15. března 2005 19:58:45

Tak neeee (jak se dela ten smajl??)
:¤

 
úterý, 15. března 2005 19:59:28

Tento web sux kandera sux :X

 
úterý, 15. března 2005 20:00:40

Reakce na LOLEK – 15.3.2005 19:59:28: Nollie, neštvi :¤

 
úterý, 15. března 2005 20:01:49

Kdo je Ollie ? :-|

 
úterý, 15. března 2005 20:04:26

A kdo je *****???

(reakce na LOLEK)

 
úterý, 15. března 2005 20:06:51

Kandera je lama :-|

 
úterý, 15. března 2005 20:10:20

To jsou dneska lidi…

 
úterý, 15. března 2005 20:11:26

o.kandera: Zase máš dost příspěvků….

 
úterý, 15. března 2005 20:12:53

Reakce na D.a.V – 15.3.2005 20:11:26: Že bych o takovéhle zrovna stál, to se říct nedá :D

 
úterý, 15. března 2005 20:15:50

No ale aspon neco….

 
úterý, 15. března 2005 20:22:55

Pohádáme se potom na ICQ ;)

 
středa, 16. března 2005 17:04:29

Koukám inteligentí diskuse ;)

Jen tak btw. Já to vidim takhle – každej začal na IE. Když přišel na to, že je něco lepšího, přešel na to… a většinou už neodešel.

Já po IE měl Operu, na kterou jsem si zvyknul a miloval jsem ji, ale pak chudák přestala fungovat, já začal opužívat FF a s Operou, i když už funguje je konec…

Prostě… každej má to, na co si zvyknul… ;)

 
středa, 16. března 2005 17:26:12

meca: Máš pravdu. Já taky začal na IE, ale objevil jsem Maxthon (tehdy ještě MyIE2). Je to asi 2 roky, co ho používám. Na Operu jsem si nezvykl (jedině v Linuxu, ale tam nemám na výběr :D ) a na FF taky ne – chyběla by mi v něm spousta věcí, na které jsem zvyklý z Maxthonu.

 
středa, 16. března 2005 18:39:20

Reakce na xergic – 16.3.2005 17:26:12: To už je potom o zvyku, já si na Operu ani na Maxthona nemůžu zvyknout… A to jsem chtěl na Opeře experimentálně strávil jeden den… Jelikož mám silnou vůli, nešel jsem na net a šel jsem do kina ;)

 
středa, 16. března 2005 19:11:42

Reakce na Roland – 16.3.2005 18:39:20: LOL :D Já testoval Operu i Firefox celý týden. Na nic jiného jsem tehdy nesáhl. Opera ještě šla, ale s Firefox to bylo utrpení.

 
čtvrtek, 17. března 2005 20:37:52

Firefox rulez, je rychlejší než maxthon. Maxthon blbě vykresluje boxmodely, tuším. Drag&drop je lamárna.

 
čtvrtek, 17. března 2005 21:10:48

Michael Le: Až bude rychlejší i na mém počítači, možná budu uvažovat o změně názoru. box-modely možná. Ale já Maxthon používám k surfování, takže mě to netrápí :D A pokud ti Drag&Drop připadá jako lamárna, tak je to jen a jen tvoje chyba, protože je to jedna z věcí, která mi nejvíc surfování usnadňuje…

 
pátek, 18. března 2005 10:05:15

Ono je to v podstatě jedno co používáš (ukončuji flame). Hlavně, že je to pohodlný ;-)

 
neděle, 20. března 2005 6:15:18

Hehe… :D

 
středa, 6. dubna 2005 21:05:08

Firefox má na https://addons.mozilla.org/ 255 rozšíření (nejsou ale všechna, neumíš hledat)

Ve Firefoxu RSS čtečka je

Firefox je založen na rozšířeních. Seber si to i z jiné stránky. Na co kupovat kamion, když mi stačí Superb, do kterého si přidám, co potřebuji

 
sobota, 9. dubna 2005 14:24:24

Acci: Dobře, tohle jsem trochu přehlídl… Ale i tak je ten rozdíl skoro 400 položek :P Firefox je založen na rozšířeních… To je sice pěkné, ale zase nemám důvod cpát do FF několik desítek rozšíření, aby se konkurenci alespon vyrovnal… A pokud za RSS čtečku považuješ zobrazení feedů v oblíbených… :D No a nakonec: radši mít bezproblémový kamion, než problémový Superb :P

 
pátek, 15. dubna 2005 20:32:42

Da se sehnat Maxthon pro Linux? Jestli ne, tak je to teda poradny SH*T

 
pondělí, 18. dubna 2005 21:22:37

Reakce na vikingtom – 15.4.2005 20:32:42: Uvažuj přece trochu, jak by asi tak mohl jet Maxthon pod Linuxem, když používá jádro IE? Ts, ts, ts…. A jak už ti řekl Ondra, dobrý program se nepozná podle toho, pro kolik OS existuje, viz Trillian ;)

 
úterý, 26. července 2005 15:15:54

pravý opak je pravdou, podle mně je lepší, když si nainstaluju „čistý“ jádro programu a podle své chuti a potřeb si k tomu přidám funkce, proč mít ve FF podporu drag&drogy, když to nemám rád a nepoužívám, proč tam mít rss čtečku když ji nepoužívám, když nepíšu weby, proč mít v browseru validátor?
dobrý příklad je instalace widlí a linuxu, u linuxu mám sice mnohem víc software, ale při instalaci si můžu určit, co chci nainstalova a co ne (a pokud časem změním názor, můžu cokoliv doinstalovat nebo naopak) ale u Widlí si musím nainstalovat všechno co si Bill myslí, že budu potřebovat, nemyslíš že já to vím líp?

 
čtvrtek, 22. června 2006 16:38:34

máš pravdu firefox je nejlepší já ho používám půl roku a přesvědčil mě že je nejlepší

K tomuto článku již není možné přidávat komentáře.