OKblog

Fuj Windows, fuj Microsoft

Čtvrtek, 9. března 2006 19.19 Windows

Na začátek říkám, že nadpis v žádném případě nevystihuje můj názor, nýbrž názor některých individuí. Tyto téměř všude, kde to je možné, hlásají něco podobného. Vůbec je nechápu a nejsem sám. Doufám…

Co mě zařáží nejvíc je, že většina z těchto lidí používá právě Windows. A přesto na ně hází špínu, kam přijdou. Když se jim nelíbí, proč prostě nepřejdou na jiný operační systém? Používám sice hlavně Linux, ale to ještě neznamená, že něco proti Microsoftu a potažmo i Windows něco mám. Žádný systém není dokonalý a ani Linux, ani žádný jiný vás nespasí.

Rozhodně se mi nelíbí názory, že když je něco od Microsoftu, je to špatné. S tím jsem se setkal v komentáři pod jedním z mých článků. Je to hodně omezený pohled na věc plný předsudků. Ačkoli se nechci Microsoftu nijak zastávat, zrovna třeba ASP patří k povedeným technologiím (spolu s .NET).

Taky nemám rád radikální zastánce jiných OS, kteří v jednom kuse přesvědčují, že Linux nebo Mac OS X je nejlepší. Zbývá jen otázka – mají to zapotřebí? S největší pravděpodobností se pod tímto článkem strhne hádka, jak už to bývá. Až se případně budete chtít přidat, přečtěte si poslední větu druhého odstavce znovu a pořádně. (K tomuto tématu už mě nic nenapadá, ale ještě bych rád stručně rozebral jeden problém. Byl bych rád, kdyby se někdo chytil a napsal do svého blogu svůj názor.)

Už docela dlouho se objevují zprávy o žalobách Microsoftu, který prý zneužívá svého monopolního postavení na trhu. Opravdu? Nevšiml jsem si. Windows už se ale prodávají bez Media Playeru, protože si EK prostě myslí, že to lidem brání v používání jiného přehrávače a tím poškozuje výrobce těch ostatních přehráváčů. Je to asi jako kdyby Volkswagen obvinil Ford, že jim neumožňuje do Focusu montovat jejich volanty…

Kdy se dočkáme toho, že z Windows zmizí Poznámkový blok, nebo dokonce i Průzkumník a kdy budou Windows operačním systém bez veškerého vybavení?

předchozí další


Související články

Komentáře (25)

 
čtvrtek, 9. března 2006 19:42:51

Európska komisia je asi banda žudí, ktorí nevedia ani to, čo je to počítač. Asi nechápu, že operačný systém je komplexný balík služieb. A keď chcem niečo lepšie (aplikáciu v OS), tak si ju dodatočne inštalujem.

Používam WinMediaPlayer a som spokojný. No zase nepoužívam MSIE. A o tom to je.

 
čtvrtek, 9. března 2006 19:45:56

Souhlasím, Microsoft má monopolní postavení jenom kvůli tomu, že si ho pracně vybudoval. A nechápu, proč by nemohl dodávat Windows i s Media Pleayerem, když si každý může stáhnout takový přehrávač, jaký chce. A když nemá internet, nechápu, co mu pomůžou, když mu seberou jediný přehrávač, na kterém může přehrávat :P

 
čtvrtek, 9. března 2006 21:28:55

Naprostý souhlas ;-) nemám co bych k tomu dodal. :-)

 
čtvrtek, 9. března 2006 21:32:38

[2] Gouma: Ale zase priznejme si, ze si to postaveni nevybudoval vzdy uplne koser zpusoby ;-) Na druhou stranu tez nechapu, co ma EK proti Windows Media Playeru… Ja nevim, jsou i distribuce GNU/Linuxu, ktere se neptaji, co se bude instalovat, a nainstaluji proste zakladni sadu programu, ke kterym mimojine patri i multimedialni prehravac, a nikomu to nevadi…

 
čtvrtek, 9. března 2006 21:38:36

[4] miloso: Dobře, no :D Však jistě, vždycky budou kontrolovat a komandovat jenom ty, kteří mají nejlepší postavení … Na ty ostatní se vykašlou …

 
čtvrtek, 9. března 2006 23:22:43

To by si měl přečíst Radek Hulán :-)

 
pátek, 10. března 2006 0:56:55

Naprosto ve všem souhlasím a u volantu jsem se docela zasmál ;-)

 
pátek, 10. března 2006 9:29:35

Ano, já nevím, co mají všichni s Microsoftem. Sem hodně zvědav, jaký používají OS :)

 
pátek, 10. března 2006 11:36:02

no pruzkumnik by zmizet mohl :)

jsou to takove hadky o nicem – stejne jako s prohlížeči. kdo chce kam pomozte mu tam :)

 
pátek, 10. března 2006 13:30:11

V tomto s Onrou souhlasím.. Každý kritizuje Windows, ale podívejte se na to z druhé strany.. já se na to koukám ze strany grafika a to tak, že si třeba na Linuxech nepustím vynikajcí grafický program Corel Draw, Adobe Illustrator a další…

 
pátek, 10. března 2006 14:26:56

[5] Gouma: přesně tak, to máš jako s Schumacherem (Ferrari) byl nejlepší, tak kvůli němu museli změnit pravidla…
jinak být Billem, tak přestanu do EU dodávat, oni by si to rychle rozmysleli :-D

 
pátek, 10. března 2006 14:42:39

A hele, neco podobneho jsem psal cca pred tydnem:-)

http://pecan.cz/index.php?blog=39

 
pátek, 10. března 2006 14:42:43

To jo i Microsoft má svá práva. A jen kvůli tomu že hold jsou Wokna nejpoužívanější OS,tak by měl mít Microsoft menší práva než ostatní. To je na hlavu postavené,každý si snad do svého programu může zakomponovat co chce. A brání uživatelům windows někdo nainstalovat si alternativu.Mělo by se všem měřit stejným metrem.

 
pátek, 10. března 2006 14:46:44

Chyba neni v systému, ale v uživateli, nadával jsem na Windows, přešel jsem na Linux a nadávám zase. Ale nikdo mě nenutí si instalovat něco co nechci, proto jsou podle mého žaloby na MS zcela neoprávněné!

 
pátek, 10. března 2006 17:04:03

Dneska sem se díval že bych si stáhl na vyzkoušení Linux, ale nějak sem ztroskotal na tom když mi to vyhodilo tolik verzí, některé free a některé placené. Takže netuším co si stáhnout. Jinak všechny os jsou díravé, jenom záleží na tom který je nejrozšířenější a pak všichni na něj vytváří viry apod. Jinak když se s winy zachází normálně tak nepadají. MS Office jsou fakt vymakané. Jinak ten zbytek je místy odfláknutý. ale když to umí prodat, proč ho omezovat. Každý chce winy aby mu na tom všechno jelo, ale když mu to pak začne blbnout tak nadáve na MS i když s winama zachází jak prase.

 
sobota, 11. března 2006 13:09:13

Souhlasím, také nechápu lidi co vyřvávají, že Windows smrdí a přitom ho neustále používají. Pochopím lidi co používají Linux nebo jiný OS z důvodu, že se jim na oknech špatně pracuje, ale to je asi tak všechno.
Jinak je článek moc pěkně napsány ;)

 
sobota, 11. března 2006 17:29:34

[10] Hekxe: Nesouhlasim, oba programy se daji spustit pres Wine, viz http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=20http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=440 :-) Ale jasne, neni to nativni, neni to uplne ono… Pracovat se v tom vsak da ;-)

[15] Chiron: Nevim, asi se v nejblizsi dobe nedozvime, kdo ma pravdu, ale myslim, ze na jiste systemy se viry pisou snaze, jinak si nedokazu vysvetlit, ze zatimco podil GNU/Linuxu na desktopu pomalu roste, pocet viru porad zustava na nule ;-)

 
neděle, 12. března 2006 18:04:28

[17] miloso: Tak Linux roste, ale dejme tomu že winy mají 80% a Linux třeba 15%. Nějaký maník chce udělat co největší škodu. Co si asi vybere? A počet bezpečnostních děr je taky relativní. Jinak i to že se na linux píší viry hůř je taky dost možné.

 
neděle, 12. března 2006 19:34:17

Máš pravdu, Ondro!

 
pondělí, 13. března 2006 20:27:42

Si nejlepší, Ondro!

 
pondělí, 13. března 2006 20:50:50

[20] Michal: JJ, kandera je king, to nevis? :D

 
neděle, 30. dubna 2006 19:57:27

svata pravda

 
pondělí, 1. května 2006 16:39:06

no i kdyz s linuxem mam mnohem min problemu nez s windows.

 
sobota, 12. července 2008 15:46:48

Jaký OS je používán v Microsoftu???….

 
sobota, 9. května 2009 18:23:05

S článkem by se dalo i souhlasit. Sice Widlous používám jen jak prostředí pro pár komerčních sraček, které nejsou schopný upravit pro Linux, ale souhlasím. Jínak většina z Vás co tu píšete o Linuxu nic neví, bohužel!
Vir, tak jak ho známe na Windows na linuxu nemůže existovat, už jen z důvodu, že Linux je programován, tak, že o sobě samotný OS ví, že není dokonalý a prostě v systému se jen tak vrtat nemůžete. Musíte si docela pracně o svolení říct a to ještě jen dočasně a pak znova.
Dále Microsoft nepoužívá zrovna čisté praktiky k prosazení svého OS, což se dá na googlu docela dobře ověřit.
Věřím, že někdo, kdo programuje komerčně úspěšný programy se konečně třeba až přijde Galium utrhne a něco pro Linux napíše.
Jinak používejte si každý, kdo co chcete. Já pouze řekl svým známím, že Windows jim už nikdy spravovat na PC nebudu.

K tomuto článku již není možné přidávat komentáře.