OKblog

Jak volby rozhodlo třicet korun

Neděle, 19. října 2008 23.58 Politika

Nedá mi to, musím taky reagovat. Po všech těch článcích, které jsem četl. Některé mě zvedly ze židle. Stejně jako výsledky voleb. Noční můra se stala skutečností a republika kompletně zoranžověla.

Výsledky snad opakovat nemusím. Nic horšího už snad přijít nemohlo. (Tady mě napadá výrok samotného Paroubka po prohraných parlamentních volbách: „Demokracie v této zemi utrpěla velkou ránu srovnatelnou snad jen s únorem 1948.“)

Třicet korun

Abych se vrátil k nadpisu. Podle mě šlo ve volbách nejvíce o poplatky u lékařů. V rámci krajských voleb se toho ale moc udělat nedá. ČSSD ale přece jen vymyslela způsob, jak to provést: poplatky za vás zaplatí kraj.

Na první pohled zajímavý nápad. Jenomže ČSSD (asi) unikla jedna podstatná věc. Peníze do krajů přerozděluje stát. A stát získává peníze od občanů. De facto si tedy vlastně poplatky zaplatí občané sami z daní. Je tohle řešení? Není. Někteří voliči jsou ale bohužel tak tupí, že jim toto nedošlo…

Co řekl Paroubek

„Jenom politicky naprosto stupidní člověk by volil proti ČSSD.“

— Jiří Paroubek, iDnes.cz, 19. října 2008

Urážet ostatní umí Paroubek velmi dobře, což už dokázal i několikrát předtím. Dovolil bych si citát upravit: „Jen politicky stupidní člověk by volil ČSSD.“

Zároveň vyzval Topolánka, aby odstoupil. Totéž udělal už několikrát, což je docela paradoxní. Sám totiž po prohraných parlamentních volbách neodstoupil. Jednoduše káže vodu a pije víno.

„Budeme jednat napříč politickým spektrem, snad s výjimkou ODS. I s ohledem na vedení volební kampaně si jednání příliš nezaslouží.“

— Jiří Paroubek, Aktuálně.cz, 19. října 2008

Že zrovna ČSSD se ohrazuje proti kampani ODS. ČSSD ve své volební kampani neukázala vůbec nic, jen se snažila soupeře pošpinit (ano, řeč je o ODS mínus). Klasická taktika ČSSD…

„Ukazuje se, že je nutné držet programové sliby, což také vládní strany neudělaly. ČSSD nebude takovouto chybu opakovat.“

— Jiří Paroubek, Aktuálně.cz, 19. října 2008

Ale naopak. Vláda svůj program více či méně plní. Jen je těžké některé kroky prosadit, protože ČSSD všechno bojkotuje. To ČSSD neplnila sliby. Za osm let téměř zdesetinásobila státní dluh. Někdo tady lže.

Konec reforem?

Je smutné, že když se najde někdo, kdo hodlá zvednout ekonomiku země, je okamžitě zašlapán do země. Reformy jsou holt nepopulární kroky a to se silně populistické ČSSD samozřejmě nehodí do krámu. Někteří občané radši budou nečinně přihlížet, žít své stereotypní životy (typu „proboha, jen žádné změny, teď se mám dobře!“) a žít za peníze někoho jiného…

předchozí další


Související články

Komentáře (38)

 
pondělí, 20. října 2008 7:49:34

Ve všem s tebou souhlasím a taky mě docela vývoj voleb pobouřil. Stalo se to nejhorší, co se stát mohlo. Jenže do příštích voleb lidé zjistí, co udělali za kravinu. Nejvíce mě ze strany ČSSD pobouřil billboard „Do koalice raději s komunisty než s ODS“. Udělejte se o inteligenci členů strany ČSSD obrázek sami. Je to vše k pláči. :(

 
pondělí, 20. října 2008 11:12:02

jo k pláči to je

 
pondělí, 20. října 2008 11:22:11

Jen blbec si mohl myslet, ze volici nevezmou tech 30 korun v potaz pri rozhodovani

 
pondělí, 20. října 2008 11:29:43

[3] jgv: Jasně, dalo se čekat. Ale je to směšné. Jsou přece daleko důležitější věci než těch třicet korun.

To je prostě krásný příklad. Lidem vadí třicet korun za doktora, ale cigarety za osmdesát si koupí.

 
pondělí, 20. října 2008 11:48:45

Tím žeš otočil Paroubkův citát, chováš se stejně jako on, to ti asi nedošlo, že?

 
pondělí, 20. října 2008 11:54:00

[5] WWWendy: Tím jsem chtěl jenom dokázat, že to může platit na obě strany. Jde o to, že Paroubek je silně zaujatý a nepřipouští si jinou možnost.
A druhá věc je, že politik by se takto chovat neměl…

 
pondělí, 20. října 2008 12:04:27

[6] xergic: To máš pravdu, neměl, ale nedělám si iluze, že kdyby takhle drtivě vyhrála ODS, Topolánek by se choval úplně stejně, chtěl by Paroubkovu hlavu a všem by ukazoval prostředníčky (to bylo mimochodem vůbec nejtrapnější „politické“ gesto). Chci jenom říct, že volit ODS nebo CSSD je prašť jak uhoď, stačí se podívat na ty profláklé xichty, které tam už smrdí roky, co by od nich člověk taky čekal…

 
pondělí, 20. října 2008 12:10:11

[7] WWWendy: Chtěl snad někdo po parlamentních volbách nebo po krajských volbách před čtyřmi lety, aby Paroubek rezignoval? (Nepočítám lidi s rozumem.) Paroubek neodstoupil ani tehdy, ani po různých aférách (Berdych, Kočka). A přitom to sám chce po ostatních.

Jinak máš pravdu, je to stejné…

 
pondělí, 20. října 2008 14:03:56

Nejvíc mě asi mrzí, že na vystupování Topolánka dojeli neviní hejtmani. Klidně se přiznám k tomu, že Topolánek je pro mě jen o trošku menší zlo než Paroubek a vůbec celá ODS v senátu mi není nijak sympatická. Ale hejtmani za ODS za ty jeho excesy nemůžou, spíš bych řekl že na té krajské úrovni je ODS úplně jiná strana, lepší strana. Jenže lidi vidí jenom Topolánka a poplatky které se z kraje nedají ovlivnit a volí ČSSD, ale zajímavé že nevidí toho burana co je v jejich čele. A nezmůžou se na nic jiného než pošpinit kampaň ODS a sami nepředloží nic. Teď už jenom zbývá zachránit senát před oranžovou invazí.

 
pondělí, 20. října 2008 15:42:33

Podle mýho když se zvolí jedna strana tak lidi za čas budou zase nespokojení a zvolej zas druhou…a to je furt do kolečka furt ty samý ksichty co slibujou hory doly ale stejně nakonec udělaj velký kulový..hlavně aby oni se měli dobře…. Chtělo by to aby se tu objevilo něco novýho než jenom ODS nebo ČSSD.. a rozhodně s lepšíma nápadama..ale to se asi nikdy nestane…. Celá naše politika je padlá na hlavu…. A pulka lidi volí podle toho kdo nabizi lepší věci který pak v  závěru dopadnou jinak a druhá půlka radši ani nevolí protože nevi kterýho blbce si vybrat… Jako mužem si za to občas i sami když si vybereme špatně

 
pondělí, 20. října 2008 15:45:36

No co, pokud se každý problém vyřeší tím, že se nebude řešit a hlavně se o něm nebude mluvit tak je to v pořádku. Nemá cenu nad něčím přemýšlet. Pro někoho má 30 korun zásadní význam. Na druhou stranu, že si ODS vybrala Topolánka je čistě její věc.

 
pondělí, 20. října 2008 17:17:21

imho to důchodci odhlasovali za nás :D nemám pravdu?

 
pondělí, 20. října 2008 17:33:25

Souhlasím s tebou. Většina lidí prostě jen slyší zrušíme poplatky u lékaře a to, že to bude na úkor peněz, co tečou do krajů, už nikdo nevidí, nebo vidět nechce.
A jen všímaví lidé, kteří sledují politiku pozorně (ne tak, že jen nadávají), ví, kde je pravda. Zbytek holt podléhá pomlouvavé voledbí kampani ČSSD.
Jen se bojím jak to bude vypadat po roce 2010, pokud zvítězí ČSSD. Tři komunisti ve vládě, nebo víc?

 
pondělí, 20. října 2008 18:03:33

[4] xergic: :-)
clanek pekny

 
pondělí, 20. října 2008 18:16:11

Jo, poplatky u lékaře jsou jak červený prapor na býka. Milardy tu tečou aniž by někdo věděl kam, zdražujou se energie atp. ale těch 30 Kč u doktora, sakra, to je pech. To ať si voliči ČSSD raději denně koupí Blesk.

Mimochodem, pokud bude kraj platit za návštěvu u doktora, bude tohle chování protiústavní. Tam totiž jasně stojí, že to musí platit občan. Nebude trvat dlouho a bude to u ústavního soudu :-) Tohle prostě není možné. A to těm lidem nedojde, že jen 80 milionů Kč co půjdou do zdravotnictví ve středních Čechách mohly přijít na komunikace, které tam jsou v katastrofálním stavu?

Jsme to opravdu národ …

 
pondělí, 20. října 2008 18:46:14

No tak minulý volby vyhrála ODS, všichni na ní nadávali a tak teď volili ČSSD, teď zase všichni budou nadávat na ČSSD a tak budou volit ODS a pak se možná něco změní, vznikne nová strana a bude vláda vypadat úplně jinak, snad to tak dopadne.
Ale jako u nás v Karlovarským kraji nechápu jako mohli komunisti dostat 17% hlasů, to mi nedává rozum, když důchodci volí komunisty, tak kdo volí ČSSD ? Přece nejsou mladý lidi, tak blbý, no ale asi jsou…
Jinak u nás v kraji ODS získala 18% a volili jí jen ti kteří jim ještě tak trochu věří, protože ve Varech měli za poslední dva roky obrovský korubční aféry (KV Arena, Nemocnice, Divadlo) a došlo to tak daleko, že i sami ODS málem přiznali že brali úplatky. Na tomhle základu ve Varech vznikli dvě nový strany, který ve Varech si troufám tipnout, že dostali dohromady 50%, ale osatní lidi z kraje o tom bohužel nevěděli a myslím si, že hodně lidí vůbec neví co se v karlovarksým kraji děje, a tak získali jen 20%, ale i tak je to úspěch. Jinak ta jedna strana se jmenuej Doktoři za uzdravení společnosti a vznikla kvůli aféře Nemocnice, kdy krajský zastupitelství (hlavně ODS ale i ČSSD) sjendotili krajský nemcnice a sebrali všem nemocnicím prachy a rozděloval je kraj, ten si pak z tich peněz vzal samozřejmě nějaký prachy a nemocnice neměly na výplaty a skoro ani na provoz. Ale takový straně já fandím a když nějaká podobná strana vznikne v  celý ČR, což se asi bohužel nestane, tak bych by

 
pondělí, 20. října 2008 19:10:51

[13] Capulet: Nestraš. ČSSD krásně hraje na tu správnou notu, na to, na co většina lidí slyší. Ostatní je nezajímá. Bohužel…

[15] QuickShare: Kolik vůbec stojí Blesk? :D

Lidem to nedojde. Jim jde totiž jenom o to, aby nemuseli platit. A je jim úplně jedno, kde na to kraje ty peníze vezme. A to ani nemluvím o tom, že by se daly využít mnohem líp (jak píšeš).

[16] Hans: Já už bych se nedivil ničemu. Podle mě ČSSD tolik mladých lidí zase nevolilo, spíš je volila ta nižší střední (někdo by řekl „dělnická“) vrstva. Ale to jsou jenom spekulace.

 
pondělí, 20. října 2008 19:29:19

Musím říct, že mám rozkaz odepsat těm, kteří si váží zlomu po roku 1989, sic muj názor je jiný a doufám, že ji nenaštvu, ale už tehdy měli jít komunisti a jiná verbež mimo zákon, bohužel revoluci jako sametovou umí jenom český národ, škoda…

 
pondělí, 20. října 2008 21:15:15

zas tak blede bych to nevidel. jedna z mnoha veci, kterou je CSSD podobna ODS je ta, ze neplni predvolebni sliby ;)

 
pondělí, 20. října 2008 21:42:14

[19] m: V tom jsou si podobné všechny strany ;)

 
pondělí, 20. října 2008 21:48:14

Já se chci vyjádřit k těm 30 korunám… Proboha, zabije nás to? Já jsem tenkrát těch 30 Kč dokonce uvítala, fronty u lékařů byly hned menší, lidi začali víc přemýšlet, jestli je to opravdu akutní jít k lékaři. Co bych za těch 30 Kč dala… V USA platím za každou návštěvu doktora 50 USD a za recept 20 USD:O

 
pondělí, 20. října 2008 21:55:01

[21] Ly: Taky si nemyslím, že to je špatný nápad. Jenom to provedení bylo trochu horší… Škoda. A vzhledem k tomu, že k doktorovi chodím tak třikrát ročně, je mi to fakt jedno.

Jinak ty ceny jsou dost jinde. 50 USD = přes 900 Kč! Možná bychom si měli uvědomit, že těch třicet korun je ještě na svátek :)

 
pondělí, 20. října 2008 23:29:51

Taky bych řekl, že poplatek u lékaře byla změna k lepšímu.

Souhlasím s článkem … ODS jakž takž svoje sliby plní – myslím, že kdyby měla ve vládě většinu bylo by to úplně jinak.

S tím prostředníčkem u Topolánku :) – vůbec se ho nezastávám, ale přiznejte si – taky byste nějake politiky nejradši poslali do p*či. Měl by jako politik mít větší nervy.

Bohužel podobně dopadnou i volby do parlamentu… ČSSD vrátí všechny trošku užitečné reformy nazpátek a zvětší dluh.

Nechápu jak může normální člověk co pracuje a umí do 100 počítat volit ČSSD. To máme ve státě tolik nezaměstnaných nebo tolik dementů?

 
pondělí, 20. října 2008 23:40:11

[23] JIM: Ještě k těm reakcím na volby. Pamatuje si ještě někdo na to co řekl Paroubek po volbách 2006? (kdy to přirovnal k roku 1948)

 
pondělí, 20. října 2008 23:48:39

[24] JIM: Je to v článku ;) Plus přidávám video: http://www.youtube.com/watch?v=lx9A-iR4jpo

 
úterý, 21. října 2008 10:26:31

Což o to, že poplatky jsou jedna z mála věcí, u které se hned ukázalo, že docela dobře funguje. Což o to, že si lidé neuvědomí, že i když bude kraj platit za ně, zaplatí si to znovu sami (Což mimochodem není tak úplně pravda – oni skutečně zaplatí míň peněz, poplatky „zaplatí“ jen např. těmi nespravenými komunikacemi apod. Ale vysvětlete lidem, že je to nesmysl, když oni přeci ušetří.). Nejhorší na tom ale je, že jakmile bude kraj platit poplatky za občany, musí pro ten účel nutně vzniknout nějaká byrokratická vrstva, která se bude muset pochopitelně platit. Takže nakonec budeme místo 30 korun de facto platit třeba 40. Lepší ekonomický vtip už jsem dlouho neviděl.

 
úterý, 21. října 2008 19:52:51

I kdyby kraj platil ty poplatky, tak jediný kdo by na tom ušetřil by byli ti chroničtí pacienti, důchodci atd. co chodí k doktorovi každý týden ať už protože že sou vážně nemocní nebo jen se doma nudí. A naopak lidi co jdou stěží jednou za rok k doktorovi by naopak akorát prodělali. To když vycházím z toho že by se daně zvedly plošně pro všechny stejně, což je nejjednodušší. Takže defacto bych já platil poplatky za nějakého důchodce. A jak už psali výše, vznikly by další místa pro byrokraty, ty by sme museli také platit a co z toho. Mě se ty poplatky taky nelíbí, ale chápu že to takhle funguje ve všech vyspělých zemích. Krom toho mám dost rozumu abych si spočítal jak mě to vlastně celé výjde. A proto radši budu platit si v podstatě službu pro mně podle toho jak ji využiju a né „paušálně“ na daních, kde to co nevyužiju jako bych paltil za někoho, kdo ji využije nad rámec toho kolik platí. A v horším případě by moje peníze šly někomu do kapsy.

 
úterý, 21. října 2008 19:57:25

[27] Chiron: Přesně tak. Je to trošku podobné „výpalnému“ OSA, kdy platíš předem a v podstatě i za ostatní. Ne za to, co doopravdy využiješ. A to je špatně.
Těch třicet korun není moc a myslím si, že to k něčemu pomohlo. Když už nic jiného, aspoň ubylo lidí, kteří si k doktorovi přišli akorát nechat napsat nemocenskou a Paralen na předpis…

 
úterý, 21. října 2008 23:15:31

z výsledků voleb je mi ouzko a bojím se… :-( nechápu jak lidé mohou být tak krátkozrací a sednou na lep takovým pozlátkám jakou je „zrušení“ poplatků u lékaře. Představa, že tady bude hlavní kápo Paroubek je dosti špatná :-( Snad to nedojde tak daleko

 
středa, 22. října 2008 0:24:21

Dobre Ty:) Jsem s Tebou, ale ver, ze to co se deje tady za velkou louzi je jeste tisickrat horsi. Budme radi aspon za to, co mame.. I kdyz aby brzo to neplaceni poplatku neskoncilo placenim plne castky jako tady, kdyz dojdou penize.

 
středa, 22. října 2008 0:53:24

[30] Tynka: No ono to docela hrozí. Slyšel jsem, že zubaři budou chtít všechno hotově, takže i plomby a takové věci, které normálně platí pojišťovna… Akorát že to je zas jiný problém a poplatků se netýká. Jenom si někdo potřebuje nahrabat :)

 
středa, 22. října 2008 12:55:03

podle mně tuhle katastrofu způsobil Radek Hulán, nešel volit a jelikož ho 35% lidí následuje, volili jen důchodci, kteří jej neznají a dopadlo to touto katastrofou

 
čtvrtek, 23. října 2008 12:34:30

Problem s poplatkama je v tom, ze jak se jednou zavedou a lidi si na to zvyknou, neni nic lehciho nez ze 30 Korun udelat 50, pak 100, atd. Takze chvili to vydrzi na 30 Kackach a pak uz se bude jen zdrazovat. Lidi budou remcat nad zdrazenim a nad nemoralnosti poplatku uz se nebudou pozastavovat. Me osobne nejdo o tech 30 Korun, ze bych si to nemoh dovolit, ale o princip. Navic kolik staly ty automaty v nemocnicich na vydavani listecku – ty se asi platily z ceho. Fronty u lekaru se zmensily, ale na jak dlouho. Pristi rok budem tam, kde sme byli pred poplatkama :-(

 
čtvrtek, 23. října 2008 19:30:25

[33] fool01: Jestli ty poplatky bude platit za lidi kraj (jak to chce ČSSD), tak určitě. Jde o to, že ty poplatky jsou pořád ještě docela mírné ve srovnání se světem (viz komentář Ly). Dokud bude návštěva u doktora stát míň než krabička cigaret…

(Zcela mimo téma: zajímavý user-agent spoofing…)

 
pátek, 24. října 2008 13:12:15

Ono to zase není tak nejhorší…

http://www.evulin.ic.cz/blog/?text=322-ahoj-dejte-pokoj-s-nemocnici#comm-6555

 
pátek, 24. října 2008 18:51:11

Uplne se vsim souhlasim.. Je mi lito, ze cesky narod je tak hloupy a skoci na spek Paroubkovi. To jim nedoslo, ze penize na ty poplatky se nekde vzit musi? Z dani? A kdyz jde neco pres dane, tak nakonecny bod, pro ktery jsou penize urcene, dorazi prapodivne malo penez (cestou se to proste rozebere). Takze aby neco vubec na to zdravotnictvi dorazilo, budou se muset dost zvednout dane, nebo skudlit zase jinde. Takhle to bylo spravedlive, slo to primo do nemocnictvi, kazdy si zaplatil tolik, kolik mel. Pokud se zvysi dane, tak mne to bude stat urcite vice, nez cca 300Kc, ktere jsem zaplatil u lekare za rok ted. Pokud nekdo simuluje, budu to proste platit za nej z dani… Ja jsem radeji samostatny, CSSD chce jen moc a ovladat co nejvice funkci a penez, ODS nam davala volnejsi ruku. Co je lepsi? Starat se o sve penize sam, nebo davat nejake procento nekomu, kdo je jeste prerozdeluje a dava je nekam (kam?), kde vy vubec nepotrebujete..

Kazdopadne jsem rad, ze muj nazor na tuhle celou vec neni samostatny, ze ho ma jeste nekdo.

BTW cetli jste uz vyjadreni Ratha? Ten chce pomoci nemocnicim, platit za obcany poplatky (jen tohle bude stat pry 80mil.) a pritom chce pomoci stredoceskemu kraji od zadluzenosti.. Paradox?

 
pátek, 24. října 2008 20:24:25

[36] Anonymous_: Já jsem taky rád, že někdo další sdílí můj názor.

Co se týče Ratha, tak mě spíš pobouřilo jeho prohlášení k soukromým nemocnicím. Totiž – poplatky za krajské nemocnice bude (podle něj) hradit kraj. Když došla řeč na ty soukromé, řekl, ať si to platí ze svého. Není to skvělé? Rath chce soukromým nemocnicím nařizovat, co má se svými penězi udělat. To je nehoráznost největší…

 
středa, 2. září 2009 17:56:58

když mi zaručíš nebo mi někdo zaručí že budou cigára stát 30 Kč jdu ho volit ať je to kdo chce chci výsledek chápeš
blbej občan ale svépravnej plnoletej tidiž VOLIČ

K tomuto článku již není možné přidávat komentáře.